+90 216 442 98 56

Sosyal Medyada Biz}

Bencmarking Eğitimi

Bencmarking Eğitimi

         

Bencmarking Eğitimi

Bencmarking kavramı ile işletme kitaplarında sık sık karşılaşıyoruz. Bencmarking kavramı hayatımıza ders kitapları ile girmiş olsa da aslında normalde de işletmelerin kullandığı önemli taktiklerden biri olmaktadır. Sadece kullanılan kavrama henüz tam olarak bir isim verilmemişti.

 

            Bencmarking kavramı yabancı bir kavram olmaktadır ve Türkçeye henüz tam olarak çevrilememiş bir kavramdır. Yapılan bencmarking tanımlarından yola çıkarak söyleyebiliriz ki, bencmarking kavramının Türkçede ki karşılığı, örnek alma, kıyaslama olmaktadır.

 

Yani açıklama yapmadan önce bu kavram ile alakalı kısa bir tanım örneklendirmek gerekir ise, bencmarking kavramının bizden istediği, yükselmek ve başarıya ulaşmak için kendimize bir örnek edinmemiz gerekmektedir. Fakat örnek edindiğimiz işletmenin bizden üstün ve başarılı olması gerekmektedir. Böylece hedefimiz, örnek aldığımız şirketin seviyesine ulaşmak ve onu geçmek olacaktır. Ayrıca kendimize hedef koyarak daha büyük bir hırsla gelişecek ve yükseleceğiz. Burada önemli olan ve dikkat edilmesi gereken unsur kendimize hedef olarak belirlediğimiz ve kıyasladığımız işletmenin bizden daha düşük seviyede olmaması gerektiğidir. Çünkü düşük hedefler ilerlemeye değil ancak gerilemeye yol açacaktır. Rol modelimizi kendi işletmemiz den başarılı olan şirketlerden seçer ve onların işleyişlerini, tekniklerini anlayarak bir rol model gibi kullanarak, kendi şirketimize adapte eder isek başarı ve yükselme kaçınılmaz olacaktır.

 

Eğer piyasa da tekel bir şirket değil iseniz bir iş için sizin sunduğunuz ortalama standartlar hiç bir önem arz etmemektedir. Önemli olan benzer şirketler ile kıyaslamamız olmaktadır. Ancak bu şekilde piyasada farklı bir yer edinebiliriz. Bu yüzden bencmarking aracılığı ile analizler yapıp en az piyasa ortalamasına çıkmamız gerekmektedir. Doğru bir analiz ile piyasa ortalamasının üzerine çıkabilir ve rakipler ile rekabet edebilirsiniz. Bu durumu kısa bir örnek ile pekiştirmek gerekir ise; örneğin bir reklamcı işletmekte ve bu alanda hizmet vermektesiniz. Sizden bir logo tasarlamanız talep edildi. Ve ortalama bir logo tasarımı için gerekli süre 1 hafta.

 

Siz de bu süre zarfında rahatlıkla bir logo tasarlayabiliyor ve müşteriye ortalama olan bu süreyi teslim tarihi olarak veriyorsunuz. Fakat müşterinin işi oldukça acele ve başka alternatif arayışlarına giriyor. Ve istenilen logoyu 5 gün içinde tasarlayabilecek başka bir firma buluyor. Bu durumda müşteri işi kime verir? Tüm bu olaylar göz önüne alındığında tabi ki 5 gün süre veren şirket tercih edilecektir. Yani bizim burada baz almamız gereken süre piyasa ortalaması olmamaktadır. Kendimize daha üst sınırlar koymalı ve piyasanın üzerine çıkmalıyız. Böylece iş alma ihtimalimiz standart şirketlerin üzerine çıkacaktır.

 

Bencmarking hakkında sıklıkla karıştırılan bir konu olmaktadır. Öncelik ile bu konuya açıklık getirilmesi gerekmektedir. Bencmarking kavramı hakkında çok bir bilgi sahibi olmayan şirketler, bu durumu sözlük anlamı ile yanlış tanımlamaktadırlar. bencmarking kavramı kesinlikle şirketlerin içine sızmak, casusluk gibi anlamlar ifade etmemektedir. bencmarking bilinen verileri değerlendirme ve şirketimize bir hedef belirleme aracı olmaktadır. Yani kesinlikle kötü amaçlar için kullanılan ve iş ahlakını zedeleyecek maddeler içermemektedir. Aslında bu durumun basit bir fikir alışverişinden hiç bir farkı yoktur.

 

Başarılı şirketlerin olumlu yönleri alınarak, kendi şirketimizin zayıf yönleri ile harmanlanır ve başarılı olma yolunda büyük bir adım atılır. Vizyonu geniş ve yeniliklere açık olan şirketler bu değişimlere daha kolay ve hızlı adapte olabilirler. Ayrıca bir şirketin bencmarking yapabilmesi için açık görüşlü olması gerekmekte ve zayıf yönlerini objektif bir şekilde belirlemelidir. Zira zayıf yönlerini belirleyemeyen şirketler, hangi yönlerini geliştireceklerini ve geliştirmesi gerektiğini belirleyemezler.

Bencmarking Eğitimi Konusu

Bencmarking (Kıyaslama)

Bencmarking Eğitimi İçeriği

  • Kıyaslama nedir ?
  • Kıyaslama prensipleri,
  • Kıyaslama ilkeleri ve sözleşme,
  • Kaynak araştırması,
  • Kıyaslama veri tabanı,
  • Kıyaslama ortağı Kuruluş/organizasyon seçimi,
  • Toplantılar ve deklerasyon,
  • Anketler ve raporlaması,
  • Ziyaret planı ve hiyerarşi,
  • Sonuç raporlarının karşılıklı açıklanması

Save

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZIN