+90 545 657 41 88

Sosyal Medyada Biz}

ISO 9001 Prensipleri

ISO 9001 Prensipleri

ISO 9001 Prensipleri ve Kalite Yönetim Sistemi

ISO 9001 prensipleri

ISO 9001 prensipleri

Bir kuruluşta sistemin düzgün işler halde olması için, yönetim işleyişinin sistematik ve şeffaf bir şekilde olması gerekmektedir. İstikrarlı başarıyı elde etmek için, ilgili tarafların ihtiyaçları ele alınmalı, performansları sürekli olarak iyileştirilmeli ve geliştirmeye yönelik olarak tasarlanan yönetim sistemi uygulanmalı ve sürdürülmelidir. Temek amacın ise maksimum müşteri memnuniyetinin sağlanması olması gerekmektedir.

Yönetim Sisteminin bu istikrarlı gelişmesine yardımcı olması için oluşturulan ISO 9001 Standardı bütün dünyada kabul görmüş olup örnek kalite yönetim sistemi modeli olarak uygulanmaktadır. Bu durum standardı oluşturan ISO kuruluşunun bir çok ülke birliğinden oluşturularak ortak çözümler üretmesiyle ortaya çıkmıştır.

ISO 9001 standardından biraz bahsedecek olursak; uluslararası Kalite Yönetim Sistemi Standardı olarak kabul görmüş olup toplamda 8 Kalite Yönetim Prensibine dayanmaktadır.

ISO 9001 prensipleri

Müşteri Odaklılık

Kuruluşların ürün ve/veya hizmeti sunduğu tek adres müşteridir bu nedenden dolayı kuruluşlar müşterilerine bağlıdır. Kuruluşlar müşterilerinin şimdiki ve gelecekteki ihtiyaçlarını anlamalı, müşteri şartlarını yerine getirmeli ve beklentilerini aşmayada istekli olmalıdır. Müşteri memnuniyeti ne kadar yüksek tutulursa, işletmeye sadık müşteri sayısı da o kadar artacaktır.

Liderlik

Liderler, kuruluşların amaç ve idare birliğini sağlar. Bunlar kuruluşların hedeflerinin başarılmasında tam olarak katılımın sağlanması için ortamı oluşturmalı ve sürdürmelidir.

Kişilerin (Çalışanların) Katılımı

Her seviyedeki çalışanlar kuruluşun özüdür ve bunların tam katılımı yeteneklerinin kuruluşun faydasına kullanılmasını sağlar.

Süreç Yaklaşımı

İstenen sonuç, faaliyetler ve ilgili kaynaklar bir Proses olarak yönetildiğinde daha verimli olarak elde edilir.

Yönetimde Sistemin Yaklaşımı

Birbirleri ile ilişkili süreçlerin sistemsel olarak tanımlanması, anlaşılmasını ve yönetilmesi kuruluşun hedeflerine ulaşmasında verime ve etkinliğe katkı sağlar.

Sürekli İyileştirme

Kuruluşların toplam performanslarını arttırması kuruluşun kalıcı hedefi olmalıdır.

Karar Vermede Gerçekçi Yaklaşım

Kuruluş için etkin kararların alınmasında sayısal verilere dayalı ölçüm teknikleri kullanılmalı ve belirlemelerde gerçekçi değerlendirme yapılmalıdır.

Karşılıklı Faydaya Dayalı Tedarikçi İlişkisi

Kuruluş ve tedarikçileri birbirlerinden bağımsızdırlar. Faydaya dayanan ilişkiler her iki taraf içinde performansı arttırır.

Bu yazı izin alınmadan başka yerde yayınlanamaz; ISO 9001 prensipleri

23 kez görüntülendi

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZIN