+90 545 657 41 88

Sosyal Medyada Biz}

ISO 9001 Standardı

ISO 9001 Standardı

Genel

ISO 9001 standardı günümüzde en çok rağbet edilen ve tüm dünyaca kabul görmüş bir kalite yönetim sistemi standardıdır. Standarda uygun olarak oluşturulan kalite yönetim sistemi le birlikte kuruluşlar etkin ve kaliteli bir yönetim sistemine sahip olmakla birlikte, maksimum müşteri memnuniyetini sistematik olarak hayata geçireceği hedefler doğrultusunda sağlayabileceklerdir. Genel olarak ISO 9001 Kalite yönetim sistemi standardı neleri kapsamaktadır, neleri hedeflemektedir, doğru standard yorumu nasıl yapılmaldır bunlardan bahsedeceğiz.

ISO 9001 Standardı

  • ISO 9001 Standardı; kuruluşların müşteri şartlarını ve yürürlükteki mevzuat şartlarını karşılayan ürünün düzenli bir şekilde sağlama yeteneğinin gösterilmesi, sistemin sürekli iyileştirilerek müşteri memnuniyetinin arttırılmasına ilişkin kalite yönetim sistemi şartlarını belirler.

    ISO 9001 standardı

    ISO 9001 standardı

  • Standardın genel amacı uygulayıcıların kurumsallaşmasının ve sürekli iyileştirmenin sağlanarak müşteri memnuniyetinin artırılmasıdır.
  • ISO 9001 Standardı, belgelendirme kuruluşları dahil iç ve dış taraflarca kuruluşun; müşteri şartları, ürüne uygulanabilir birincil ve ikincil mevzuat şartları ve kendi şartlarını karşılamadaki yeterliliğini değerlendirmek için kullanılan bir standarttır.
  • Standard içerisinde belirtilen kalite yönetim sistemi şartları, ürün şartlarını tamamlayıcıdır.
  • ISO 9000 ve ISO 9004‘te belirtilen kalite yönetim prensipleri ISO 9001 Standardının geliştirilmesi aşamasında dikkate alınmıştır. ISO 9001 Standardının uygulanması aşamasında da kuruluşlar tarafından dikkate alınmalıdır.
  • Standard, müşteri şartlarını karşılamak sureti ile müşteri memnuniyetini arttırmaya yönelik olarak kalite yönetim sisteminin oluşturulması, uygulanması ve etkinliğinin iyileştirilmesinde proses yaklaşımının benimsenmesini teşvik eder.
  • ISO 9001 Standardı;Çevre yönetim sistemi, iş sağlığı ve güvenliği yönetim sistemi, finans yönetimi veya risk yönetimi gibi yönetim sistemlerine özgü şartları içermez.
  • ISO 9001 Standardı, bir kuruluşun kendi kalite yönetim sistemini; ilgili diğer yönetim sistem şartları ile bir araya getirmesini veya bütünleştirmesini sağlar. Bir kuruluşun, ISO 9001 Standardının şartlarına uygun bir kalite yönetim sistemi oluşturmak amacıyla, kendisinde mevcut yönetim sistemlerini uyarlaması mümkündür.
  • ISO 9001 Standardının bütün şartları genel olmakla birlikte; tipleri, büyüklükleri ve sağladıkları ürünlere bakılmaksızın bütün kuruluşlara uygulanabilir olması amaçlanmıştır.

Bu yazı izin alınmadan başka yerde yayınlanamaz; ISO 9001 standardı

21 kez görüntülendi

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZIN