+90 216 442 98 56

Sosyal Medyada Biz}

Marka Konumlandırma Eğitimi

Marka Konumlandırma Eğitimi

Hizmet veya ürünler aynı yöntemlerle üretildiği için aynı yöntemlerle da sunuluyor.

Aynı ihtiyaçları karşılayan birden çok markanın ürün veya hizmeti bulunuyor. Bu durum markaları farklılaşma ve özelleşme arayışlarına yöneltmiştir Bir markanın tüketici ye bir anlam ifade edebilecek şekilde yerleştirilmesine marka konumlandırma denilmektedir.

-Ürün faydasına göre marka konumlandırma,

Marka Konumlandırma Eğitimi

-Bir ürün grubuna karşı marka konumlandırma,

Marka Konumlandırma Eğitimine Giriş

Ürün veya markanın ne zaman ve nasıl kullanıldığına göre marka konumlandırmadır. Marka konumlandırma birden bire yapılabilecek bir kavram değildir. Hatasız bir marka konumlandırma yapabilmek için belli bir süreçten geçilmesi gerekiyor. Peki, marka konumlandırma süreci nasıl gelişir ve işler kısaca açıklayalım.

 

-Her şeyden öne marka, ürün veya hizmet kendini iyi tanımalı ve bilmelidir. Nerede olduğunu güçlü ve zayıf yönlerini analiz etmelidir.

Rakiplerini tespit ederek hangi kategoride faaliyet gösterdiklerini, sahip oldukları pazar şeklini marka kimliğini, hedef kitlesi ve iletişim faaliyetleri nerede ve ne şekilde kullandıklarını zayıf ve güçlü yönlerini analiz etmelidirler.

 

-Rakiplerin fark etmediği bir boş alan kalmıştır elbet. O boş alanı bularak kendi markasına yeni bir kategori oluşturmalıdır. Oluşturduğu kategoride hedef kitlesini belirleyerek tüketicinin ihtiyaç ve beklentilerini göz önünde bulundurarak marka vaadi oluşturmalıdır.

 

Daha sonra markayı tüketicisi ile bütünleştirebilecek marka kimliği yaratmalıdır. Marka konumlandırma sürecinde en önemli hususlardan birisi tanınırlığı markanın tanınırlığı tüketici ile duygusal bağ kurması için çok önemlidir.

Kaizen Sertifikasyon tarafından sunulmakta olan “Marka Konumlandırma Eğitimi” ile markalaşmanın önemi ve marka hakkında daha bilinçli yöneticiler elde etmek hedeflenmiştir.

Marka Konumlandırma Eğitimi İçeriği

  • Marka Nedir? Ne Değildir?
  • Sözlük/Kitap Tanımları ve Gerçekte Olan Marka Tanımı
  • Markalar Neden Önemli Hale Geldi?
  • Markalaşma Günümüzde Neden Kaçınılmaz?
  • Markalaşma Bize Ne Sağlar
  • Markamızı Marka Yapan ve Diğerlerinden Ayıran Unsurlar Nelerdir?
  • İsim Olarak Marka ve Başarılı-Başarısız Örneklerle Marka İsimleri
  • Şekil Olarak Marka ve Başarılı-Başarısız Örneklerle Logolar

Sav

           Marka konumlandırma demek markanın hangi kategoride nasıl faaliyet göstereceğini nerede duracağını hedef kitlesinde nasıl algılanabileceğini ifade ediyor. Marka veya ürünün tüketici zihninde iyice oturmalı veya tüketici tarafından kolay bir şekilde tanınmalıdır. Kısacası bir markayı rakiplerinden ayrı olabilmesi için reklam veya pazarlama yoluyla hedef kitlesinin zihninde marka veya hizmeti ile ilgili özel bir konum oluşturma faaliyetlerinin hepsidir. Markanın veya hizmetin sunduğu yararlar içerisinde kendisini rakiplerine karşı farklılaştıracak ya da hedef kitlesine anlamlı olan yönü vurgulanarak pazarlama ya da reklam yoluyla marka veya hizmete artı değerler katar.

           Marka konumlandırma  kavramı 1969 yıllarında Al Reis ve Jack Trout kişileri tarafından Endüstriyel pazarlama adlı kitaba yer verile “Konumlandırma” günümüzde Pazar yerlerinde taklitçi insanların oynadıkları bir oyundur başlıklı yazıdan alınarak icat edilmiş bir kavramdır.

           Marka konumlandırma  da bir marka veya hizmete ait konumlandırmanın sorunun çözümü çoğunlukla marka veya hizmetin kendisinden değil tüketicinin zihninden kaynaklanmaktadır. Pazarlamada marka konumlandırma pazarlamacıların marka ürün, şirket veya hizmeti için tüketici pazarındaki zihinlerde iyi bir kimlik veya imaj yaratma çabası olarak anlaşılmaktadır. Bu durum pazarlamacının kendi ürünün bulunduğu piyasada tüketici tarafından algılanan görece yarışmacı karşılaştırma olarak nitelendirilmektedir.

 

Buradaki en önemli detay ise, marka ürün, hizmet veya şirketin iyi konumlandırılması yapılmamışsa marka veya hizmet tüketicinin zihninde yer veya değer taşımaz. Bu nedenle  marka konumlandırma  marka, ürün, hizmet veya şirket için oldukça önem taşımaktadır. Marka konumlandırılması hatalı yapılması durumunda da şirket, marka konumlandırmasını iyi yapmış şirketlerin karşısında zayıf duruma düşerek pazar payında düşüş yaşar.

 

Marka konumlandırılması hatasız ve düzgün bir şekilde yapılan şirketler markalaştığı ürün veya hizmetin fiyatı üzerinde tek söz sahibi olur. Böylece ürün fiyatını pazar koşulları değil de, ürün fiyatını marka değeri belirler. Başarılı bir marka konumlandırmanın önündeki engeller tüketici zihninin düşük olması, karışıklıktan hoşlanmaması, tüketicilerin kendilerinden emin olmaması, değişmemesi ve odak noktasını yitirmeleridir. Hatasız marka konumlandırma işleminin birbirinden farklı stratejileri ve yaklaşımları vardır. Bu strateji ve yaklaşımları şu şekilde sıralayabiliriz;

 

-Marka kullanıcıları üzerine marka konumlandırma,e

Save

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZIN