+90 216 442 98 56

Sosyal Medyada Biz}

Müşteri Memnuniyeti Eğitimi

Müşteri Memnuniyeti Eğitimi

Şirketler her zaman müşteri odaklı çalışırlar. Çünkü müşterisi olmayan bir şirket şirket sayılamaz. Üretim firmaları olsun, satış firmaları olsun her zaman bir müşteri kitlesine sahiptir ve şirketlerin genel amacı bu müşteri kitlesini kaybetmemek hatta sürekli olarak müşteri kitlesini genişletmeye çalışmaktır. Bu amaçlara ulaşmak için de bazı özellikler gerekmektedir. Örnek olarak; müşterilerin taleplerine göre ürünler üretmek ve müşteri memnuniyetini üst seviyede tutmak. Çünkü bu amaçlar şirketin prestiji ve geleceği için büyük önem arz etmektedir. Müşteri memnuniyeti için ise bazı gerekli davranış biçimleri ve şirket içerisinde yapılması gereken şeyler vardır. Bunun için sizlere müşteri memnuniyeti eğitimi almanızı öneriyoruz.

Müşteri memnuniyeti eğitimi

 Müşteri memnuniyeti için gerekli davranış biçimleri

-Güler yüzlü olmak: Güler yüz her insanı memnun eden bir davranış biçimidir ve aynı zamanda da herkesin kalbini kazanmayı sağlayan bir iletişim aracıdır. Her müşteri karşısında güler yüzlü bir hizmet veren talep eder. Bu sayede de müşteriler kendini daha rahat hisseder ve memnuniyetleri artar.

 

-Güven aşılamak: Müşterileri dinlemek ve taleplerine duyarlı olmak müşteri memnuniyeti açısından büyük önem taşımaktadır. Özellikle göz kontağı kurmak etkili dinleme unsurlarından biridir. Buna dikkat edilirse etkili bir sonuç mutlaka elde edilecektir. Çünkü göz kontağı insanlara güven aşılamanın en iyi yollarından biridir.

 

-Enerjik ve pozitif olmak: Kötü ruh halleri ve negatif enerji karşı tarafa en kolay geçen şeylerdir. Bunlara engel olmak, daima enerjik ve pozitif bir yaklaşımda bulunmak müşteri memnuniyeti açısından ayrıca çok etkili bir unsurdur.

 

-Aynı dili konuşmak: Kaliteli olmak demek hiçbir zaman şirket dili çerçevesinde insanlara yaklaşmak demek değildir. Örneğin; küçük esnaflar her zaman büyük şirketlerden daha kalıcı müşterilere sahip olmuşlardır. Çünkü küçük esnaflar halk dilini en iyi bilen ve müşterisiyle en yüksek samimiyete sahip iş yerleridir. Eğer şirket prensibine uygun bir şekilde müşteri samimiyeti yüksek mertebede tutulursa müşteri memnuniyeti de o kadar yüksek olacaktır.

 Müşteri memnuniyeti için şirket içerisinde olması gereken prensipler

 

-Zaman kavramı: Hiçbir müşteri bekletilmekten hoşlanmaz. Bu yüzden müşteri memnuniyeti için şirket yeterli ayarlamaları yapmalı ve zaman kavramını en aza indirgemeleri gerekmektedir. Rezervasyon sistemi bunun için oluşturulmuş en etkili sistemdir. Bu düzenli zaman kavramı insanları değerli hissettirecektir ve müşteri memnuniyeti sağlayacaktır.

 

-Süreklilik: Şirket kalitesinde süreklilik sağlamak müşterileri her zaman memnun edecek bir unsurdur. Çünkü alışılmışın dışına çıkmak eğer bu kötü manada ise fazlasıyla müşteri kaybına sebep olacaktır. Örneğin; yıllardır süregelen bir şirket sistemi varsa devamlı müşteriler de bu yüzden var demektir ve bu şirket sistemindeki göze batan değişiklikler onların hiç de hoşuna gitmeyecektir.

 

-Müşterileri ödüllendirmek: Zaman zaman müşterilere verilen küçük hediyeler veya ilgi çekici indirimler müşterileri oldukça cezbedecek şeylerdir. Özellikle bu kulaktan kulağa sistemini devreye sokacak ve yeni müşteriler kazanmaya neden olacaktır. Hatta teknoloji sayesinde bunu daha kolay duyurabilir küçük reklamlarla geniş kitlelere ulaşıp müşteri olmayanların bile memnuniyeti kazanılabilir.

 

-Müşteri hizmetlerini geliştirmek: Müşteriler en ufak sorunda bile sorun kaynağına anında ulaşıp bilgi almayı talep ederler. Çoğu müşteri hizmetleri çoğu zaman ulaşılamaz olabiliyor ve bu müşteri memnuniyeti açısından hiç de pozitif bir etki olmuyor. Hatta sadece ulaşılamaz olmak değil, bilgi desteği açısından da yeterli olamayabiliyor. Eğer müşteri hizmetleri hem bilgi açısından hem de hız açısından geliştirilip müşterilere etkili bir hizmet verilebilirse müşteri memnuniyeti de aynı oranda artacaktır.

 

Eğer şirketler bu unsurları layıkıyla yerine getirirlerse başarılı olmaları için hiçbir sakınca kalmaz. Çünkü sevgi ve saygı her şeyin kapısını ardına kadar açan unsurlardır.

Müşteri Memnuniyeti Eğitimi içeriği

  • İletişim Kavramı
  • İletişim Tipleri
  • İletişimi Etkileyen Faktörler
  • Yatay-Dikey-Çapraz İletişim
  • Sözlü Ve Sözsüz İletişim
  • Müşteri İletişimi Ve Kurumsal Kimlik
  • Müşteri Kimdir? Ne Bekler?
  • Müşteri Tipleri?
  • Müşteri Beklenti Analizi?
  • Müşteri Beklentileri Ve Empati?
  • İletişim Önündeki Engeller?
  • Çatışma Çözme Yaklaşımları Ve Zor Müşterilerle Başa Çıkma?
  • Müşteri İletişiminde Süreklilik?

Save

Save

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZIN