+90 545 657 41 88

Sosyal Medyada Biz}

Neden ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi?

Neden ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi?

Neden ISO 9001Yıllardır ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi üzerinde çalışmaktayım. Birçok eğitim, seminerde, sohbet ve firma görüşmesinde bulundum. Bu etkileşimlerde karşıma en çok “Kuruluşumuzda neden ISO 9001 sistemini kurmalıyız?” sorusu çıkmıştır.  Umarım bu sorulara gerekli cevapları vermişimdir. Bu yazımda,  bu soruya bu zamana kadar vermiş olduğum en iyi cevaplar olarak düşündüğüm birkaç cevabı sizinle paylaşacağım.

“ – ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi standardı uzun yıllardır varlığını sürdürüyor ve hala popülaritesi artan bir standarttır. Yaklaşık 1,5 milyon küresel şirket bu sertifikaya sahip ve bu sayı her geçen günde artmaktadır. Özellikle son yıllarda Çin’de ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi standarttı gerekliliklerine uygun olarak belgelendirilen firma sayısında hızlı büyümeler olmaktadır. İstatistiklere bakarak ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi standardının dünyanın en çok kullanılan Yönetim Sistemi standardı olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz.”

“ – ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi standardının demek ki bazı faydaları var ki kuruluşlar ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi standardına uygun olarak sistemlerini kurmak ve devam ettirmek için sürekli emek, zaman ve para harcamaktadırlar. ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi standardının temeli olan müşteri memnuniyetinin sağlanması,  etkinlik-verimlilik ve sürekli iyileştirme tüm saygın şirketlerin olmazsa olmaz hedefleri arasındadır. Kısaca ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi standardını çekici kılan ise bu hedeflere ulaşmada temel yapı taşı olmasıdır.”

“ – Tecrübelerim bana gösteriyor ki proses yaklaşımı olmadan güvenilir ürün ve müşteri memnuniyeti sağlanamaz. Kalite sadece bireylerin, bir gurubun yada bölümün değil de tüm kuruluşun felsefesi olmadan iş mükemmelliği bağlı kaliteli üründe ortaya çıkmayacaktır. Tüm çalışanların katılımı, elini taşın altına sokmaları ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi standardı etkin olarak uygulanması ile sağlanabilmektedir.”

“ – Kuruluşlar genel olarak hangi pozisyonda olduklarını, rakiplerinin durumlarını, yönlerini nereye döneceklerini, risklerini öngörerek yollarına devam etmek isterler. Kuruluşların yönlerini kuvvetli olanların çektiği tarafa olarak belirleyerek kaybolmamaları ancak ve ancak tüm verilerin istatistiki olarak incelenmesi ve bu veriler ışığında etkin kararların verilmesi ile sağlanabilir. ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi standardının “Gerçeklere Dayanan Karar Mekanizması” ilkesine uygun olarak bu kararları alan kuruluşlar yönlerini kaybetmeyecekler ve hedeflerinden uzaklaşmayacaklar.”

“ – Bir ürünün ve şirketin kalitesi ancak ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi standardının etkin olarak kurulması ve uygulanması ile artar.  ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi standardının temel amacı iş verimliliğinin ve müşteri memnuniyetinin artırılmasıdır. İş verimliliğini artırarak gereksiz maliyetlerden kurtulmuş, ürün kalitesini ve müşteri memnuniyeti sağlamış kuruluşları ancak “kaliteli kuruluşlar” diye adlandırabiliriz.”

“ – ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi standardı her sektörden işletmeler ve kuruluşlarda uygulanabilir. Kuruluşun üretim veya hizmet sektöründen olması fark etmez. ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi standardının odaklarından biri olan proses yaklaşımı ile kuruluşlar ürün ve hizmetlerini standart haline getirebilirler. ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi standardının kurallarının genel olması bugünün farklı iş dünyası ve sektörleri için gerekli olan esneklikleri sağlayabilir.”

“ – ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi standardı diğer yönetim sistemi standartları ile benzerdir ve entegre edilebilir. Çevre, Sağlık, Gıda, Bilişim vb. diğer sistemleri, kapsayıcı bir standarttır. ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi standardının gerekliliklerine uygun olarak hazırlanmış belgeler, dökümanlar diğer standartlarında birçok gerekliliklerini sağlayacaktır.”Ryan Todd_NB Cards_All

“ – Birçok şirket koşullarını iyileştirmenin, etkin ve verimli hale getirmenin yollarını aramaktadır. ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi standardının yapı taşı sürekli iyileştirmedir. İlerleme ve mükemmellik peşinde olan firmalara önerim ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi standardından ilham almalarıdır.”

“ – ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi standardı ilkelerine entegre edilmiş düzeltici ve önleyici faaliyet kombinasyonu ile kuruluşların prosesleri sorunsuz ve verimli bir şekilde çalışabilecektir.”

“ – Kendi pazarını genişletmek isteyen küçük işletmeler içinde ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi standardının uygulanması iyi bir temeldir. Küçük işletmelerde ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemini kurarak, proseslerinin kalitesini artırabilir. Maliyetlerini kontrol altına alarak verimsizliğini düşürebilir.”

“ – Özellikle küçük işletmeler uluslararası kabul görmüş ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi belgesini kullanarak kendi tanıtımını etkin olarak yapabilir. ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi belgesi daha önceden mevcut olmayan yeni iş fırsatları yaratabilir. Bir ürünü veya hizmeti satarken ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi belgesinin olması muhakkak yardımcı olacaktır. Küçük işletmelerin ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi belgesinin olması her durumda kuruluşa itibar sağlayacaktır.”

Ahmet AY- Kaizen Sertifikasyon Limited Şirketi

20 kez görüntülendi

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZIN