+90 216 442 98 56

Sosyal Medyada Biz}

Satış Pazarlama Teknikleri Eğitimi

Satış Pazarlama Teknikleri Eğitimi

 

satis pazarlama teknikleri egitimi

satis pazarlama teknikleri egitimi

Üretim tarihine baktığımız zaman geçtiğimiz yüz yıl içerisinde çok hızlı gelişmeler yaşandığını görmekteyiz. Üreticilerin “Ne üretirsem satarım.” mantığının yerini günümüzde “Hangi müşteriye nasıl ürünler yapıp satmalıyım?” sorusu almıştır. Üretimde değişen bu köklü değişmelerde globalleşmenin insan unsurunun ön plana çıkması da oldukça önemli rol oynamıştır.

 

Üretilen ürünlerin ve hizmetlerin pazara sunulması ve satılması konusunda en önemli görev pazarlama departmanlarına düşmektedir. İşletmelerin hayati bir fonksiyonu olan satış pazarlama departmanları oldukça dinamik yapılardır ve sürekli dış çevre ile etkileşim halindedir. Bu dinamik etkileşim sayesinde müşterilerden geri bildirimler alınarak ürünlere yönelik beklentiler üretim departmanına bildirilir ve müşteri istek ve ihtiyaçlarına cevap veren ürünler üretilir. Bu sayede işletme devamlılığını sürdürme ve pazar payını arttırarak karını yükseltme fırsatı yakalar.

 

İşletmelerin satış pazarlama departmanları gelişen satış pazarlama tekniklerine uyum sağlayabilecek nitelikte olmalı, değişikliklere uyum sağlamalı ve insan ilişkileri konusunda oldukça donanımlı olmalıdır. Satış pazarlama teknikleri işletmeden işletmeye farklılıklar gösterse de ana mantıkta hepsi aynı potada birleşmektedir. Bu sebeple işletmeler kendilerini daha da geliştirmek için satış pazarlama teknikleri konusunda eğitimlere oldukça önem vermekte ve çok ciddi yatırımlar yapmaktadırlar. Çünkü yanlış pazarlama ürün ve hizmet ne kadar iyi olursa olsun, olumsuz sonuçlara ve işletmenin zarar etmesine yol açmaktadır.

 

Satış pazarlama teknikleri genel olarak şu şekildedir;

 

– İletişim ve beden dili; Satış ve pazarlamanın ilk unsuru iyi bir iletişim ve beden dilidir. Karşınızdaki insanın istek ve ihtiyaçlarını doğru bir şekilde anlamalı ve sorularına karşınızdakine hitap edecek ve anlayabileceği cümleler kullanmalısınız. Beden dili ile aklından geçenleri az çok tahmin edebilmeli ve pazarlama sürecinizi bu doğrultuda yönlendirebilmek kabiliyetine sahip olmalısınız. İletişimi iyi olan bir pazarlama elemanı dilediği her ürünü her kişiye kolaylıkla sunabilmekte ve geri dönüşleri çok kısa sürede alabilmektedir. Bu sebeple satış pazarlama eğitimlerinin ana konusu iletişim ve beden dilidir.

 

– Müşterinin satın almasını kolaylaştırmak; Satış pazarlama teknikleri arasında müşterinin pazarlamacı ön yargısını kırmak ve size güvenerek satın alma işlemini kolaylaştırmak için bazı teknik bilgiler bulunmaktadır. Uygulama esnasında oldukça etkili ve verimli sonuçlara ulaşılan bu teknikler sayesinde karşınızda kişi ile güven duygusunu kolaylıkla sağlayabilir ve satın alma sürecini hızlandırabilirsiniz. Burada müşteriye hissettirilmesi ve dikkat edilmesi gereken en önemli konu anlattığınız ürün veya hizmete müşterinin ihtiyaç duymasını sağlayabilmektir. Bu hissiyatı karşı tarafta uyandırdığınız zaman satış işlemini kolaylıkla olumlu bir şekilde sonuçlandırabilirsiniz.

 

           Satış pazarlama teknikleri eğitimi bu bağlamda işletmeler açısından oldukça önemlidir. Dinamik ve insan unsurunu içeren satış pazarlama departmanları insanların değişen ihtiyaçları ile uyumlu olmalı ve gerekli değişimler için esnek bir yapıda olmalıdır. Öncelikli olarak insan ve duyular üzerine eğitimlerle başlanmalı, sonrasında işletmenin müşteri portföyüne göre satış pazarlama teknikleri geliştirilmelidir. İşletmenin reklam ve tanıtımları da satış pazarlama departmanlarından alına geri beslemelerle doğru orantılı olarak hazırlanmalı, müşteriye tam olarak hitap edecek şekilde olmalıdır. Bu kriterler göz önüne alınıp, parçalar bir araya getirildiği zaman müşteriden üretim departmanına doğru bir yol izlenmiş olup, sektördeki başarı rakiplere oranla daha fazla olacaktır. İşletme müşteri sesini pazarlama departmanı sayesinde duyabilir ve bu doğrultuda kendini geliştirebilir. Bu nedenlerden dolayı satış pazarlama departmanlarının eğitimleri sürekli ve gelişen bir halde olmalıdır.

 

Verilen eğitimler dünya çapında satış pazarlama tekniklerini içermekte ve globalleşen dünya şartları ile uyumludur. Bu sayede işletmeler sadece bölgesel olarak değil, globalleşen bir pazarda başarıya daha kolay ulaşma şansına sahip olmaktadırlar.

Satış Pazarlama Teknikleri Eğitimi İçeriği:

  • Profesyonel Satışçının Özellikleri
  • Temel Planlama ve Ürün Bilgisinin Önemi
  • Piyasa ve Rakip Araştırma Metotları
  • Müşteri Tipleri Kişilik Analizleri
  • Satın Almanın Anatomisi Ve Satış Teknikleri
  • Satış Görüşmelerinin Aşamaları
  • Satışa Beden Dili Kullanma ve Okuma
  • Satış Sonrası Takip ve Hizmeti Sürdürmek
  • Müşteri Veritabanı Oluşturmak ve Segmantasyon
  • Zor Müşterilerle Başa Çıkma ve Şikâyet Yönetimi
  • Örnek Satış Planı

Save

Save

Save

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZIN