+90 216 442 98 56

Sosyal Medyada Biz}

Zaman Yönetimi Eğitimi

Zaman Yönetimi Eğitimi

Zaman Yönetimi Eğitimi

            Zaman yönetimi yapabilmek, zamanınızı doğru kullanabilmek için planlama yapmanız gerekmektedir. Bu planlamayı doğru yapar ve zaman yönetimi konusunda kendinizi geliştirirseniz hem profesyonel hayatınızda hem de özel hayatınızda daha etkili olabilir ve başarı çitasını yukarı taşıyabilirsiniz. Bunun için yapmanız gereken bu planlamaları nasıl yapacağınızı öğrenmek ve gün içerisinde tercihlerinizin neler olduğu, ne kadar zaman ayırdığınızı tespit etmektir. Bu tespitleri yaptıktan sonrada neden vaktinizin kalmadığını görebilir ve yapmak istediğiniz tüm alanlar için zaman bulabilirsiniz.

 

 Zaman yönetimi için öncelikle yapılması gereken tespitler:

– Yapılması gereken ve zorunlu olan işler ve bu işler için ayrılan süreler

– Yapamadığınız ve zaman ayırmak istedikleriniz

Kişisel gelişim eğitimleri Planlama süreci

 

Yapılması gereken ve zorunlu olan işler ve bu işler için ayrılan süreler: profesyonel hayatta ve özel hayatta zorunlu olarak yapılması gereken bir takım işler ve aktiviteler vardır. Öncelikle bunları sıralamalı ve bunlar için maksimum bir süreç belirlenerek sonuca bakılmalıdır. Gerekiyorsa bazı süreçler kısaltılmalı ve işler ile alakalı süreçleri yönetmeyi öğrenmeliyiz. Bitmesi gereken zamanda bitirmek için plan yapmalı ve bunu uygulamalıyız.

 

Yapamadığınız ve zaman ayırmak istedikleriniz: zorunlu olan işler ve olaylar hesaplandıktan sonra kalan sürede neler yapmak istediğimizi planlayarak işe başlamalıyız. Hepsini aynı anda yapmak yerine en önemli olandan başlamalı ve bu önem sırasına göre süreçler ayırmalıyız. Böylelikle hiçbirini yapamıyorken, zaman ayırmaya başlayabilir ve isteklerimizi yerine getirmek için zaman bulabiliriz. Hiç kimse her istediği işi aynı anda yapamaz. Bundan dolayı önce önem derecesine ayırmayı öğrenmeliyiz.

 

Planlama süreci: Planlama yaparken özelliklerimiz, profesyonel yaşamdaki konumumuz, özel hayatımız, ilgi alanlarımız ve daha birçok etken planlama sürecimize etkili olur. Bazıları zorunlu olarak yapılırken, bazıları da sadece içsel olarak hayatımıza dair şeyler olabilir. İlk önce bunları ayırmak ile süreci başlatabiliriz. İyi bir matematiksel hesap ile her şeyi planlayabilir istersek de belli sürelere yayarak istediğimiz her şeyi yapabiliriz. Zorunlu olarak profesyonel hayatta yaptığımız işler, uyumak, yemek gibi hayatımızı devam ettirmek için yaptığımız her şeyi bir araya toplayarak 24 saat boyunca yapılması zorunlu olan süreçleri ayırabiliriz.

 

Arta kalan zamanımızı da nasıl kullanacağımızı planlayarak hepsi aynı anda yapılmasa bile bir sıraya alarak belli süreçlere bölebiliriz. Genelde ajanda yöntemi zaman yönetimi ve planlama süreçlerinde en büyük yardımcı konumundadır. Özellikle de günümüzdeki dijital ajandalar sürekli yanımızda bulunan akıllı cihazlar ile kullanıldığında bütün hayatımızı planlamaya yardımcı olmaktadır. Her iş için belli süreler tanımlayıp, ajandanıza aldığınızda hem sizin için uyarıcı niteliğinde olacak, hem de size zamanınızı yazarak planlamak kolaylık sağlayacaktır.

 

 Ajandalar zaman yönetimi konusunda ne kadar etkili?

 

Ajanda kullananlar daha planlı çalışmakta ve yaptığı işi ne kadar sürede bitirmesi gerektiğinin farkında olarak çalışmaktadır. Üstelik sadece zaman yönetimi hususunda yardımcı olmamakta başka şeyleri de hatırlatarak unutma riskini ortadan kaldırmaktadır. Hem unutmamaya hem de zaman yönetimi konusunda destek veren bu yöntem hemen hemen herkesin hayatını düzene sokmaya yardımcı olmaktadır. En kolay nasıl takip edebiliyorsanız dijital, defter, ajanda hepsi aynı görevi görecek ve size zaman yönetimi konusunda yardımcı olacaktır.

 

Yapacağınız her şey için önce zaman belirleyin ve mümkün olduğu kadar kısa tutun. Böylece her yapmak istediğiniz şey için vakit bulabilir ve sevdiklerinize daha çok zaman ayırabilirsiniz. Bu sayede kendinize de ayıracağınız vakit artar ve hayata daha güzel bakmanızı, mutlu olmanız için vesile olur. Bu fırsatı değerlendirmek için sadece yazmanız yeterli olacak. Ben ne yapacaktım bu iş bu kadar mı sürer sorularına son vererek, zaman yönetimi konusunda başarı sağlayabilirsiniz.

Zaman; geri döndürülmesi, yerine konması, yenilenmesi, depolanması, satın alınması mümkün olmayan bir kaynaktır.

Zamanın değerini bilen Kaizen Sertifikasyon’un siz değerli müşterilerimiz için hazırlamış olduğu Zaman Yönetimi Eğitimi için eğitim talebinde bulunabilirsiniz.

Eğitim Konu Başlıkları

  • Zaman Yönetimi nedir?
  • Kendimi yönetmek nedir?
  • Pareto analizi iş yaparken nasıl kullanılır?
  • Planlama yapmak
  • Proaktif davranış
  • İnsanların günlük performansları değişimi
  • Kritik başarı faktörleri
  • Pratik eylem önerileri ve uygulamalar
  • Bireysel Eylem Planı oluşturmav

Save

Save

Save

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZIN